Status

Hye guys. Welcome to Rabbit Purple World//



Because Haters Make Me Cry









Haters ada di mana mana. Am I right? Percayalah. Kadang kadang, sebab haters ni kita down, sebab haters ni kita lemah semangat, kita badmood. Banyak kan effect daripada orang yang membenci kita? Kadang kadang kita rasa pelik sebab ada orang benci kita walaupun kita tak kacau dia. Maybe, dia tak puas hati dengan kelebihan yang kita ada yang mereka tak ada. Tapi, setiap manusia ada perasaan. Bila kata kata kesat dilemparkan dekat kita tanpa perasaan bersalah, tak mukin kita happy macam biasa. Tak mungkin hati kita tak terluka right?

Wahai manusia sekalian, berdosa jika kamu membuat seseorang berkecil hati. Beringatlah, buat dosa dengan Allah, kalau bertaubat dengan sepenuh hati, InsyaAllah, Allah akan maafkan, Allah itu Maha Pemurah lagi Penyayang. Tapi, kalau kita buat salah dengan manusia, kalau dia tak maafkan, kita takkan lepas soalan dekat akhirat nanti. Sedarlah. Kalau kita nak bersaing, bukan dengan cara yang kasar. 

Kalau benci dan pendam sendiri dalam hati boleh diterima lagi. Tapi? Kalau benci dan menceritakan aib orang itu kepada orang lain serta menghasut orang itu juga untuk membencinya? Adakah itu perkara yang baik. Lupekah anda tentang balasan mengumpat? Sudah lupekah anda peristiwa Nabi Muhammad yang melihat satu kaum yang memotong lidahnya sendiri akibat mengatakan perkara- perkara yang kesat. 

Haters secara sederhananya bermaksud pembenci atau orang yang tidak menyukai sebaik apapun hal yang kita lakukan. Walaupun seribu kebaikan yang kita lakukan, Ianya tidak pernah dihargai. Namun, apabila satu kesalahan yang kita lakukan, ianya tidak henti- henti diungkit. Ohh Dunia. Salah satu ciri - ciri haters adalah kemunculannya tidak diundang. One more, tidak diundang.

Conclusion, walau seteruk manapun seseorang itu membencikan kita, igatlah, satu jari yang menunjuk ke arah kita, empat lagi jari menunjuk ke arahnya. Sebab haters ni pon banyak kebaikannya, masa tulah kita memerlukan kawan untuk mengadu, untuk meluahkan perasaan, mase tulah kita dapat kenal mana kawan dan mana lawan. 

Ingatlah, True Friend akan menangis apabila kita pergi dan Fake Friend akan pergi bila kita menangis.


✿ Thengz Sudi Baca Entry Yang Tak Seberapa Ni ✿

0 Sweetheart Alia Taip - Menaip: