Status

Hye guys. Welcome to Rabbit Purple World//



Tidak Ku Pinta Kelahiranku Ke Dunia

Setiap baris kata- kata yang kubaca, 
bagaikan jalan hidupku. 
Tiada lurus semua seoleh hampa, 
haruskah aku sesali.

Pernah dengan melodi lirik ni? Baris-baris kata yang membuatkan hati aku menangis bila menderngarnya.Sungguh setiap apa yang Allah telah rencanakan untuk kita pasti ada hikmah disebaliknya. Begitulah aku cuba meyakinkan diri aku untuk terus tabah menghadapi liku-liku kehidupan yang penuh duri ini mengenangkan kisah hidup aku sebagai seorang 'gadis malang'.

Aku seorang gadis yang periang, bermulut becok, ceria, seolah-olah sentiasa hidup dalam kebahagiaan. Walaubagaimanapun, siapa sangka? Siapa sangka bahawa disebalik keceriaan, aku menyimpan seribu satu kisah sedih dan duka di dalam hati. Di pagi hari, dia sibuk menggembirakan orang lain, di malam hari dia bertemankan air mata kesedihan.

Kehidupan itu adalah sementara. Setiap kehidupan mempunyai pelbagai warna. Pementasan kehidupan mempunyai catitan dan rentetannya yang tersendiri. Sejauh mana ditiup, sedalam mana ditenggelami, setinggi mana diangkat, sejauh mana dilontar. Mengapa hidupku seperti ini, tidak pernah merasakan kebahagiaan seperti orang lain. Apakan ini dinamakan dugaan? Aku terkdang hampir tidak kuat meghadapinya tetapi kerana aku igin berubah seperti orang lain maka aku menjalaninya dan berusaha semampuku sehingga aku berhasil menantinya.

Betapa sakitnya pun kehidupan yang dilalui, diri harus tabah, yang merasa hidup penuh derita, yakinlah suatu saat pasti datangnya kebahagiaan. Yang merasa kehidupan ini bagai sebuah mimpi, sampaikanlah mimpi itu ke dalam Doa. InsyaAllah diberi ketenangan. Yang merasa kehidupan ini sentiasa dalam tekanan, jadikan tekanan itu suatu kebiasaan dan satu ujian yang mesti ditempuh untuk menduduki Syurga Allah.

Cuba untuk tidak menangis,
Cuba untuk tidak kecewa,
Cuba untuk tidak terasa.

Kesemuan cubaan itu gagal bila bertemu dengan-Nya,
Sesungguhnya pada-Mu kucurahkan segala,
Engkaulah yang Maha Mengetahui segala yang terselindung di dalam hati.

Muka riang gembira,
Boleh bergelak ketawa.
Walau apapun yang mendatang bukan seperti yang diharapkan,
Harus hadapinya dengan tabah.
Senyumlah dan bermohon pada-Nya,
Agar diberikan kekuatan hati oleh-Nya.



✿ Thengz Sudi Baca Entry Yang Tak Seberapa Ni ✿

0 Sweetheart Alia Taip - Menaip: